امروز پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
English
حضور اعضای شورای سیاستگزاری دوزادهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی خلیج فارس در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر
اعضای شورای سیاستگزاری دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی خلیج فارس با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر دیدار کردند.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، در حاشیه برگزاری دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی خلیج فارس که مقرر است اردیبهشت ماه 1397 در استان بوشهر برگزار گردد، اعضای شورای سیاستگزاری همایش متشکل از مهندس زجاجی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر هاشمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی، دکتر احمدی زاده رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر و رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران طی نشستی با حیدر ساجدی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی  دیدار کردند.

ساجدی خلیج فارس را دورازه اصلی ورود و خروج فرهنگ، تمدن، اقتصاد و سياست ايران دانست و گفت: بالندگي دولت مركزي ايران همواره به حضور قدرتمند سياسي در خليج فارس مربوط مي­شده است و اين موضوع در ديدگاه نويسندگان جهاني در خصوص اهميت راهبردي تنگه هرمز و جزاير سه گانه به خوبي و عينه قابل ردگيري و بازيابي است.
اين معبر بزرگ تاريخي، فرهنگي و سياسي امروزه در جهان از اهميت خاصي برخوردار است و جايگاه چالش اصلي ايران با قدرت­هاي استعماري شده است.

وی همچنین تلاش دانشگاهيان در قالب برگزاري همايش­هاي علمي - پژوهشي را زمينه ای براي توسعه پايدار جزاير و سواحل خليج فارس دانست و افزود: مسئولين مي­توانند از اين سرمايه­هاي فكري گران‌بها كه در اجراي همايش به منصه ظهور مي­رسند نهايت بهره­برداري را نموده و برنامه­ريزي براي اقدامات اجرايي بر اساس اصول علمي صورت پذيرد.

در پایان هر یک از مسئولین به بحث و تبادل نظر درخصوص خلیج فارس و جایگاه آن در منطقه پرداختند و بر اهمیت  بیش از پیش برگزاری همایش خلیج فارس تأکید کردند.