امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403
English
مرتضی رحمانی موحد: بازدید سه و نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری حوزه خلیج فارس
مرتضی رحمانی موحد: بازدید سه و نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری حوزه خلیج فارس

 

به گزارش دبیرخانه یازدهمین همایش ملی علمی- فرهنگی خلیج فارس، مرتضی رحمانی در یازدهمین همایش ملی علمی فرهنگی خلیج فارس در جزیره کیش با اشاره به بازدید سه و نیم میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری حوزه خلیج فارس و استان‌های حاشیه‌ای خلیج فارس در اواخر سال گذشته و نوروز امسال افزود: این آمار نشان دهنده جایگاه ویژه خلیج فارس است که باید در راستای همه مکانی کردن توسعه گردشگری کشور برای آن برنامه‌ریزی‌هایی از جمله ایجاد قطب گردشگری دریایی و سلامت فراهم شود.
وی گفت: استعدادهای منطقه در کرانه حاشیه خلیج فارس پتانسیل‌های خوبی را در راستای توسعه ظرفیت‌های گردشگری فراهم کرده است.

ایجاد قطب گردشگری سلامت و دریایی در جنوب کشور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سازمان میراث فرهنگی درصدد است تا مناطق جنوبی کشور را به عنوان قطب گردشگری دریایی برای کشورهای بازار هدف، همراه با جذابیت‌های طبیعی، تاریخی و خدمات گردشگری سلامت آماده کند. او خلیج فارس را یکی از مناطق مهم و حیاتی کشور دانست و افزود: در عصر جدید گردشگری به یک فرآیند فرامحور تبدیل شده و نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است. در واقع گردشگری امروز به شیوه عقلایی مقاصد گردشگر را تعریف می‌کند.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منطقه خلیج فارس را گنجینه‌ای از اشتغال و درآمدزائی عنوان کرد و افزود: این منطقه با داشتن پتانسیل گردشگری‌اش نه نیاز دارد که نگران تحریم و نه کاهش قیمت محصولاتش باشد.

وی همچنین قرار گرفتن نام ایران در جایگاه پنجم از میان 10 مقصد گردشگری در سال 2016 برای سفر گردشگران بین‌المللی را نشان‌دهنده این مطلب دانست که جایگاه خاص و عرصه جدیدی در زمینه علمی، فرهنگی ایجاد شده که از سوی دیگر برای این صنعت یک مطلوبیت به وجود آورده است.
رحمانی موحد با بیان این که سواحل خلیج فارس به عنوان یک مقصد در جنوب به صورت ویژه در نیمه دوم سال حائز اهمیت است، ادامه داد: آنچه که خلیج فارس را از سایر مناطق کشور متمایز کرده است، ساحل آن است که یک ظرفیت بالقوه محسوب می‌شود. این ظرفیت به عنوان مزیت برتر منطقه در رونق اقتصادی نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.