امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
English
همایش بین المللی علمی- فرهنگی خلیج فارس برگزار می شود
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران " یازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی علمی- فرهنگی خلیج فارس "را برگزار می نماید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع ­رسانی مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، رحیم یعقوب زاده رئيس مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران از برگزاری يازدهمين همايش ملی و نخستین همایش بين ­المللي علمي - فرهنگي خلیج فارس خبر داد و گفت خلیج فارس یک منطقه استراتژیک در جهان است که در طول تاريخ همواره جايگاه ويژه ­اي داشته است چرا که این منطقه به دلیل دارا بودن ذخایر عظیم نفت و گاز و قرار داشتن تنگه هرمز در آن از اهمیت ویژه ­ای از لحاظ امنیتی، اقتصادی و سیاسی برخوردار است. اين پهنه آبي مهم كه 2500 سال پيش نیز به نام دریای پارس خوانده مي ­شد، از سوابق تاريخي، جغرافيايي، فرهنگ و تمدن غني برخوردار است كه در كنار نقش اقتصادي آن به ويژه در تأمين انرژي جهان، از نظر جنبه ­هاي مختلف سیاسی، فرهنگي، اجتماعي و گردشگری دارای اهمیت است.

يعقوب زاده اظهار داشت این همایش با هدف پاسداشت نام و معرفي عالمانه مزيت­ هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و گردشگري منطقه خليج فارس با رویکردی کاربردی برگزار می ­شود.

وی بیان کرد نظر به تجربه برگزاری ده دوره همایش ملی و تولید محتواي مرتبط با منطقه خلیج فارس به ویژه از منظر فرهنگی، اجتماعي و جاذبه­های گردشگری، نیازمند مشارکت و حضور فعالانه صاحب نظران و دانشجویان داخلي و خارجی متخصص و علاقمند به این حوزه می ­باشد. بر این اساس در اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با برگزاری یازدهمین دوره همایش ملی اقدام به برگزاری نخستین همایش بین المللی نيز خواهد شد.

رحیم یعقوب زاده گفت: این همایش با مشارکت سازمان­ ها و انجمن­ های علمی، دانشگاه ­ها و مراکز علمی- تحقیقاتی از سوی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در محورهایي چون: بررسی ابعاد سیاسی، راهبردي و ژئوپلتيك خلیج فارس، بررسی فرهنگ، هنر و معماری خلیج فارس، جغرافیا و محیط زیست خلیج فارس، تاریخ و باستان شناسی خلیج فارس، راهكارهاي همكاري هاي بين المللي كشورهاي حاشيه خليج فارس، راهكارهای كاهش خطرات زيست محيطي خليج فارس، بازاريابي گردشگری در ابعاد ملی و بين المللی حوزه خليج فارس، توسعه گردشگری خليج فارس؛ فرصت ها و چالش ها، راهبردها و چالش هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجی گردشگري خلیج فارس، خليج فارس در اسناد، مكاتبات، نقشه ها و مدارك سازمان هاي بين المللی و بررسی دیدگاه های مستشرقان و پژوهشگران جهانی درباره خليج فارس برگزار می شود.

علاقمندان می توانند برای ارسال مقالات علمی و فرهنگي خود و همچنین کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از محورهای همایش به سایت  www.persiangulf-co.ir و www.istta.ir مراجعه نمایند. مقالات منتخب در کتاب مجموعه مقالات همایش(فارسي و انگليسي) منتشر خواهدشد و به نویسندگان مقالات پذیرفته شده گواهی پذیرش اهدا می­ گردد.