امروز سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
English
برگزاری دهمین همایش ملی خلیج فارس با حضور علی لاریجانی
دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مصادف با روز ملی خلیج فارس برگزار می شود.

 

به گزارش دبيرخانه دائمي همايش ملي خليج فارس، بابک ارسیا رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و دبیر دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس در این باره گفت: دهمین همايش ملي علمی-پژوهشی خليج فارس همزمان با روز ملي خليج فارس و با هدف گراميداشت اين روز 9 و 10 ارديبهشت ماه در استان هرمزگان برگزار می گردد.
وی افزود: این همایش در دو بخش افتتاحیه و اختتامیه با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دكتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دکتر حمیدرضا طیبی ریاست جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و مسئولان عالي رتبه كشوري در سالن وزارت نفت بندرعباس برگزار مي گردد.
ارسیا هدف از برگزاری این همایش را تحقق اهداف فرهنگي نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ تمامیت ارضی و پاسداشت اركان هويتي و نیز شناخت و بررسي ابعاد سياسي، اجتماعي و فرهنگي خليج فارس، دانست.
وی از سطح بالای علمی مقالات دهمین دوره همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس اظهار امیدواری کرد و افزود: در این دوره از همایش مقالات علمی پرباری به دبیرخانه ارسال شده که پس از ارزیابی توسط هیات داوران تعدادی از آن‌ها به عنوان مقالات برتر در همایش ارایه خواهند شد.
دبیر دهمین همایش ملی علمی-پژوهشی خلیج فارس با اشاره به محورها و موضوعات همایش تصریح کرد: بخش علمی این همایش در 5 پنل تخصصی با ارایه مقالات برگزیده در موضوعات باستان شناسی و تاریخ، گردشگری، فرهنگ، هنر و معماری، ابعاد سیاسی – اجتماعی و محیط زیست و جغرافیا به صورت پوستر و سخنرانی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه سنگ نگاره های خلیج فارس، نمایشگاه زیست محیطی و نمایشگاه عکس خلیج فارس، نمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس، نقالی با موضوع خلیج فارس، اجرای موسیقی سنتی خلیج فارس و تشکیل زنجیره انسانی از جاسک تا پارسیان از دیگر برنامه های جنبی این همایش خواهد بود.
اين همايش با همکاری مركز گردشگري علمي فرهنگي دانشجويان ایران وابسته به جهاددانشگاهي،
معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری هرمزگان و جهاددانشگاهی هرمزگان برگزار خواهد شد .