امروز پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
English
پانزدهمین جشنواره ملی خلیج‌فارس کلید خورد
پانزدهمین جشنواره ملی خلیج‌فارس با برپایی مجموعه‌رویدادهای مرتبط با خلیج‌فارس آغاز می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی رحیم یعقوب زاده مدیر مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران از آغاز پانزدهمین جشنواره ملی خلیج‌فارس به همراه برپایی رویدادهای مرتبط با این حوزه خبر داد.
یعقوب زاده گفت: مركز گردشگري علمي – فرهنگي دانشجويان ايران به عنوان یکی از مراکز سازمان دانشجویان جهاددانشگاهي از سال 1384 چهارده دوره همايش ملي خليج‌فارس را در پيوند با پاسداشت نام خليج‌فارس و بيان مزيت‌هاي تاريخي، راهبردي، سياسي، گردشگري و اقتصادي خليج‌فارس در استان‌های حاشیه خليج‌فارس و همچنین تهران برگزار كرده است که در نظر دارد پانزدهمین دوره را با برپایی رویدادهای مرتبط با این حوزه از جمله همایش علمی و نشست‌های تخصصی، مراسم تجلیل از نامداران و مفاخر خلیج‌فارس، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، اسناد و نقشه‌های خلیج‌فارس، فراخوان ایده‌های برتر با موضوع خلیج‌فارس و ده‌ها رویداد مرتبط دیگر در سطح کشور برگزار کند.
وی افزود: رویدادهای این جشنواره توسط مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با همکاری برخی از واحدهای جهاددانشگاهی از اواخر مهرماه سال 1400  آغاز و اختتامیه آن همزمان با روز ملی خلیج فارس در اردیبهشت ماه 1401 برگزار خواهد شد.
مدیر مرکز گردشگری علمی – فرهنگی دانشجویان ایران با اشاره به اینکه خليج‌فارس، از دیرباز در ابعاد گوناگون به‌عنوان مزیت و اولویت در سطح ملی، منطقه‌ای و نیز بین‌المللی مطرح بوده است، افزود: این آبراهه برای ایرانیان به‌مثابه داشتة تاریخی و هویتی است؛ از این‌رو شایسته است در کنار تجزیه‌وتحلیل مزیت‌های خليج‌فارس در مجامع علمی، اقدامات متعددی در جهت پاسداشت نام خليج‌فارس انجام شود.
وی در پایان گفت: باتوجه به مسائل روز خلیج‌فارس و حساسیت بیش از پیش این منطقه، دبیرخانه جشنواره سعی خواهد کرد با همكاري پژوهشگران حوزه‌هاي مختلف مطالعات خليج‌فارس نظير تاريخ و فرهنگ، انرژي، محيط‌زيست، علوم سیاسی و اجتماعی، گردشگري و ... به شيوه مستند به مقابله با تحریف نام تاریخی خليج‌فارس بپردازد و مزيت‌هاي بي‌شمار اقتصادي، فرهنگي، تجاري، گردشگري و راهبردی خليج‌فارس را معرفي کند.